Jak działa rower elektryczny?
Rowery elektryczne to współczesna alternatywna dla tradycyjnych jednośladów - są wygodnym, codziennym środkiem transportu w miastach oraz świetnym pomysłem na rekreację. Cieszą się popularnością zarówno wśród starszych, jak i młodszych użytkowników. E-rowery, zwane też e-bike to komfort jazdy wspomaganej bezszelestnymi silnikami elektrycznymi znajdującymi się przy pedałach lub mocowanymi w kole (przednim bądź tylnym)
Czy rower elektryczny jedzie sam?
To pytanie najczęściej zadawane przez osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z e-bike'ami. Rowery elektryczne Ecobike oferują 3 tryby wspomagania jazdy. Możesz dopasować wspomaganie napędu e-bike do własnych potrzeb i stylu jazdy
Klasyczna jazda
Poruszasz się tak, jak na zwykłym rowerze. Gdy poczujesz zmęczenie, możesz wesprzeć mięśnie mocą silnika.
Częściowe wspomaganie
Silnik pracuje, gdy kręcisz pedałami, a wyłącza się automatycznie, gdy przestajesz. Im szybciej jedziesz, tym szybciej przyspieszasz
Pełne wspomaganie
Silnik elektryczny może całkowicie wyręczyć cię w pedałowaniu. Dzięki temu dotrzesz do celu szybko i bez najmniejszego wysiłku
Elementy napędu rowerów elektrycznych
Rower elektryczny niewiele różni się w wyglądzie i konstrukcji od tradycyjnych rowerów, ale skrywa w sobie elementy napędowe, które wprawiają go w ruch: baterię, silnik elektryczny, elektroniczny z wyświetlaczem, manetkę gazu, czujniki i okablowanie
Bateria
Bateria w rowerze elektrycznym jest źródłem napędu naszego pojazdu. Rowery Ecobike wyposażone są wydajne baterie litowo-jonowe, znane z zastosowania w nowoczesnych laptopach oraz telefonach komórkowych. Żywotność takiej baterii szacuje się średnio na 500-700 cykli ładowania. Po kilkuletniej eksploatacji kondycja baterii spadnie, może wymagać częstszego ładowania i utraci część swojej pojemności. Zasięg jazdy ze wspomaganiem jest uzależniony od wybranej pojemności baterii – Ecobike oferuje szeroki zakres wielkości baterii do swoich rowerów.
Silnik elektryczny
Rowery elektryczne Ecobike napędzają nowoczesne silniki bezszczotkowe o mocy od 250 do nawet 1000W. 250W jest maksymalną mocą dopuszczaną do użytku na drogach publicznych w większości krajów na świecie. Silnik bezszczotkowy jest w pełni bezobsługowy i praktycznie bezawaryjny. Jego dużą zaletą jest oszczędne zużycie energii, dzięki czemu możliwe jest dłuższe użytkowanie wspomagania elektrycznego. Na przejechanie dystansu 100 km silnik zużywa prądy za kwotę poniżej 80 groszy! Za pomocą silnika rower elektryczny może osiągnąć prędkość do 25 km/h, również regulowaną przez regulacje dot. ruchu drogowego większości państw. Od 2016 roku silniki zostały wyposażone w czujnik Halla, co w połączeniu z nowego typu kontrolerem sinusoidalnym (sine wave), powoduje, że praca silnika jest wyjątkowo płynna.
Kontroler i wyświetlacz
Odpowiadają za sterowanie silnikiem oraz jego komunikację z baterią. Kontroler skupia w sobie wszystkie przewody elektryczne. Wraz z czujnikiem ruchu zainstalowanym w korbie lub silniku, tworzą inteligentny system wspomagania jazdy. W rowerach wyposażonych w manetkę gazu kontroler za jej pomocą steruje mocą silnika.
Manetka gazu
Większość rowerów elektrycznych oferowanych przez Ecobike posiada manetkę gazu, która fabrycznie jest zablokowana i umożliwia włączanie asystenta prowadzenia roweru, który polega na wspomaganiu elektrycznym nie tylko podczas jazdy, a także w sytuacji, w której rower musimy gdzieś podprowadzić.